Thursday, March 17, 2011

39179 cm2 slaapgenot!

Iedereen heeft zo zijn plek in huis die voor hem/haar het belangrijkst is. Voor sommigen de keuken, voor anderen de bank met leeslamp, weer anderen de computerkast of het messenblok (ja heus, dat bestaat...mensen die heel gelukkig zijn met scherpe messen in hun keuken...en ik moet eerlijk zeggen dat ik na 2 maanden in een land zonder deugdelijke aardappelschilmesjes, daar best begrip voor heb). Jura en Nori verzuchtten toen de televisie voor op hun prinsessenkamer bezorgd werd: "Nu is het eindelijk een echt huis...." En voor mij? Voor mij is het belangrijkste deel van het huis mijn bed!

Dat klinkt wellicht wat raar voor iemand die regelmatig tot half 6 's ochtends wakker door het huis schuifelt en maar weer eens op internet zit te surfen. Maar als ik slaap, slaap ik ook graag goed. Vroegah, in Haarlem, hadden we een heel fijn matras. Met zorg uitgezocht bij de IKEA. Maar ja, hier begonnen we op een luchtbedje. Gelukkig al snel een echt matras op de kop getikt, maar door verwarring over de matrasmaten hier (jaja, helemaal mijn fout, ik weet het, Menno zei al dat queen groter was dan full...) sliepen we tot voor kort op een matras van 1.40m breed. Knus, maar niet erg nachtrust bevorderend. Zeker niet als je bedenkt dat we ergens tussen 4 en 6 iedere nacht wel bezoek krijgen van 1, soms zelfs 2 ukken met knuffels.

Als je dan toch in een groot land woont, waar grote bedden heel normaal zijn, waarom zou je je daar dan tegen verzetten?! Dus toen ik struinend op craigslist een kingsize matras met boxspring voorbij zag komen dat ook nog eens bezorgd werd, hebben we meteen gebeld...... Wow! Het ding is echt HUGE! Ik ken mijn eigen nietigheid, maar het is wel een bizar idee, een bed dat breder is dan dat ik lang ben. Onze slaapkamer bestaat nu voor 90% uit bed. En Menno en ik liggen zo ver uit elkaar, dat ik in het donker gebruik moet maken van echolocatie om hem uberhaupt terug te kunnen vinden. Maar niet gevreesd, ook dit bed is snel gevonden door de twee andere huisbewoners.

Deze twee huisbewoners, slapen trouwens gezellig op 1 kamer. Maar, waar we vantevoren geen rekening mee hadden gehouden, is dat ze eigenlijk ook altijd in 1 bed slapen! Nori haar bedje wordt vooral gebruikt als bedje voor hun poppen of in hoogstuitzonderlijk geval voor een middagslaapje. Jura's bed daarentegen verandert iedere avond in een bibliotheek. Sinds we besloten hebben dat ze als ze naar bed gaan, ze nog niet per se hoeven te gaan slapen (zolang wij maar in de woonkamer enge CSI-series kunnen kijken), gaat de dag nog even vrolijk verder in hun kamer. Nori valt vaak toch wel snel in slaap, maar Jura zit nog tijden verhalen aan de knuffels voor te lezen.

Het samenslapen van de dames levert trouwens mooie plaatjes op! kijk maar...

Zoek de kinderen:


Buikslaper en rugslaper:



Nori nam het: "NU liggen en stil zijn!" kennelijk wel heel letterlijk..


(en stel je dus voor he, je gaat voor je naar bed gaat nog even kijken hoe ze erbij liggen, maar wil niet het licht aandoen omdat je ze dan misschien wakker maakt. Je kijkt naar Nori's bed...leeg. Je kijkt naar Jura's bed...Nori's plek ook leeg! Voordat je je dan realiseert dat die bobbel op de grond Nori is, ben je wel een hartverzakking verder ;-) )

O ja, en de nieuwe olympische demonstratiesport; synchroonslapen!

1 comment:

  1. Ohhh Roos, dit is echt de schattigste fotoreeks EVER! Wat een droppies! Vooral die synchroon-slapen, te lief!
    Joris en Thijmen sliepen in Boston ook samen, zooo lief!

    ReplyDelete