Sunday, June 5, 2011

Lente!!!

We hebben er even op moeten wachten, maar het is gelukt... Nadat de weken na 21 maart voornamelijk bestonden uit regen, regen en miezerregen, lijkt het er op dat de Idunn hier eindelijk ook haar gouden appeltjes uit kan delen. En meteen verandert de stad. Regenlaarzen, alomtegenwoordig hier, worden verruild voor flipflops en Keens (hippe amfibiesandalen, Menno heeft ze ook). Paraplu's ruimen het veld voor tubes, flessen en sprays met minimaal factor dertig. En, het allerbelangrijkst, men picknickt!

En ook in de zomer wonen we op een ideale plek. UBC wordt omgeven door strand. En ieder strand heeft zijn eigen karakter. Het dichtst bij ons is Wreck Beach, een "optional clothing beach". Je hoeft niet echt een Einstein te zijn om te bedenken welke types dat strand aantrekt, of eh, uittrekt. Aan de andere kant, Jura en Nori kunnen daar lekker in hun nakie lopen, zonder dat iemand er raar van opkijkt. Dit strand is echt prachtig. Het beeld van Jura en Nori in hun blootje in de branding met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond met 2 zeehondjes die om de zoveel tijd vlak uit de kust hun koppie boven water staken, is een beeld dat ik voor altijd zal koesteren. Helaas had ik geen camera bij me, dus jullie zullen het met mijn omschrijving moeten doen :-)

Vlakbij UBC, liggen Spanish Banks, Lucarno en Jericho beach. Theoretisch is het met de fiets te bereiken, maar dan wel alleen de heenweg, want de terugweg is een Michael Boogerd parcours, no way dat ik daar mijn fiets-zonder-versnellingen aan ga wagen... Dus gaan we met de bus! Nori likes the bus and she likes her sunglasses.


Also, she likes pulling faces ;-) 



De drie stranden liggen in elkaars verlengde. Het getijde verschil is heel groot, dus met eb kun je een heel eind over het natte zand banjeren en mosselen zoeken, met vloed kun je net zo ver banjeren en dan staat het water nog steeds tot aan je enkels :-) Daarnaast is er een zeilschool, een kayakschool en een surfschool. Ook lekker aan dit strand is dat niemand er in bikini zit. Bril-jant! Daar waar ik vroeger met lede ogen het bikiniseizoen tegemoet zag, heb ik nu niets meer te vrezen! Mijn lubberlijf en overmatige haargroei (brazilian is in mijn geval een verwijzing naar de weelderige vegetatie van het Amazonewoud) kan ik vanaf deze zomer dus verhullen met een hawaii-beach-short en een leuk topje, woohooooo! Oh, en als ik echt stoer wil worden, kan ik me natuurlijk altijd nog in een wetsuit hijsen (met zwemvest ;-) ) en me aanmelden voor surf- of kayakles.

In de tussentijd, heeft Jura het strandluieren al tot een kunst verheven. Hier balanceert ze een emmertje aan haar enkel, terwijl ze een broodje eet en aan haar haar frummelt, uitkijkend over de oceaan en de bergen. Multitasken kan niet relaxter volgens mij!



Kortom, eigenlijk hoeven we niet meer verder te kijken naar ander strand. Maarrrrrr, Vancouver heeft nog meer te bieden. Even verderop ligt namelijk Kitsilano Beach. En Kits, is hip! Mocht ik dus nog een keer een bikini aan willen en beachvolleybal willen spelen, dan kunnen we daar aan de slag. Menno speelt tegenwoordig op vrijdagavond voetbal bij Jericho Beach. Ideaal voor ons om mee te gaan dus, eerst lekker op het strand te spelen en daarna....te gaan eten bij the Gallery. Da's het restaurant van de zeilclub en heeft prima burgers en een nog beter uitzicht, inclusief zeehondjes en onervaren surfers. Ik ben nog nooit zo relaxt "uit eten" gegaan, in mijn eentje met twee kinderen, dankzij de constante voorstelling van plonzende surfers, omslaande zeilbootjes en katamarans die aan de kant gehesen worden. Ik hoop op een lange, lange zomer!



No comments:

Post a Comment